Циклова комісія гуманітарної та соціально-економічної підготовки
«Швидкі зміни, які відбуваються у суспільстві, технологіях, знаннях, вимагатимуть у майбутньому від фахівців здатності до пристосування, опанування нових навичок, професій, креативності.
У майбутніх структурах освітніх програм найбільш актуальним є набуття універсальних компетентностей: вміння вчитися, опрацьовувати інформацію, швидко опановувати нові технології, здатність до критичного мислення та креативного підходу до завдань.
У методах навчання також відбуватимуться зміни, пов’язані, перш за все, зі зміною фокусу з викладання, передачі (транслювання) знань на активну участь студента у процесі.
Функція викладача у майбутньому – здебільшого у створенні середовища для навчання та керування. Водночас викладач має і сам постійно підтримувати свої знання та навички в актуальному стані.
У формах навчання переважатимуть змішані, з широким застосуванням цифрових технологій.»
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ на 2021-2031 роки
ЦМК гуманітарної та соціально-економічної підготовки в якості головного завдання, поряд з формуванням глибоких і міцних знань студентів, ставить задачу підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних до максимальної реалізації своїх професійних можливостей, активізації особистісних якостей шляхом звернення до їх зацікавленості, створення умов самореалізації і самоствердження.
Мета роботи ЦМК:
-
Сприяти покращенню якості викладання гуманітарних та соціально-економічних дисциплін.
-
Сприяти безперервному розвитку творчої особистості викладачів комісії.
-
Сприяти вдосконаленню педагогічної майстерності.
-
Створення сприятливого середовища для адаптації студента до систематичного навчання та умов для самовираження і самореалізації.
-
Створення умов для різнобічного розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання.
Основна науково-методична проблема, над якою працюють викладачі методичної комісії: «Оптимізація дієвої системи внутрішнього та зовнішнього забезпечення і моніторингу якості в рамках гуманітарної та соціально-економічної підготовки здобувачів освіти.»
Основні напрямки:
-
Формування у студентів універсальних компетентностей: вміння вчитися, опрацьовувати інформацію, швидко опановувати нові технології, здатність до критичного мислення та креативного підходу до виконання завдань.
-
Забезпечення наступності між загальноосвітньою то професійною освітою набуття студентами високого рівня універсальних і професійних компетенцій.
Основні завдання:
Основними завданнями циклової методичної комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки є оптимізація викладання відповідно до сучасних вимог навчання. Для реалізації поставленого завдання у освітньому процесі необхідно здійснювати наступні кроки:
-
Формування розвиненої, соціально-активної особистості, яка долучається до загальнолюдських цінностей, досягнень світової культури.
-
Викладачі, в процесі роботи, здійснюють пошук інноваційних форм навчання та виховання студентів. До викладання залучаються методи та форми, які активізують розумову діяльність і творчу активність студентів, дають змогу на основі використання міждисциплінарної інтеграції систематизувати знання та забезпечити навчання за допомогою цифрових технологій.
-
З метою реалізації та виконання поставлених перед цикловою комісією завдань, проводяться організаційно-педагогічні та тематичні засідання циклової комісії, бесіди, індивідуальна робота з викладачами.
-
Підвищення педагогічної майстерності та обмін педагогічним досвідом здійснюється шляхом проведення відкритих занять, майстер – класів, проведенням тижня циклової комісії та олімпіад.