Школа становлення викладача
Метою роботи школи становлення є:
-
допомога молодому викладачу у розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання; ознайомлення його із сучасними методами й технологіями навчання;
-
надання консультацій та допомоги у професійному становленні, виробленні власного стилю роботи, розвитку фахового потенціалу.
Школа становлення ставить наступні завдання:
-
допомогти у формуванні вмінь застосовувати теоретичні знання у конкретній практичній діяльності;
-
сприяти ознайомленню із сучасними методами і технологіями навчання і виховання, передовим педагогічним досвідом і на цій основі – виробленню власного педагогічного стилю роботи.
У професійному становленні молодого викладача в сучасній вищій школі має місце наявність педагогічних здібностей, які складаються з таких компонентів:
-
Дидактичні - мистецтво передавати знання в доступній формі.
-
Конструктивні - коли педагог не використовує готових рецептів, а сам створює їх для кожної конкретної ситуації.
-
Експресивні - вміння в своє пояснення доречно включити гумор, доброзичливу іронію, жарт. - Комунікативні - правильний підхід до учнів у процесі навчання і виховання.
-
Здатність розподіляти увагу – вміння тримати увагу загальної аудиторії та легко переключатися з необхідності з одного об'єкта на інший.
-
Акторські - вміння в залежності від обстановки і виховних завдань бути то добрим, то суворим, то спокійним, але завжди об'єктивним і справедливим.
-
Вміння контролювати свої педагогічні та психологічні здібності, тісно пов'язані між собою.
Основні напрями роботи:
-
Адаптація молодих викладачів до роботи в умовах освітнього закладу;
-
Забезпечення участі молодих викладачів у безперервній освіті та надання допомоги у вирішенні професійних завдань;
-
Формування індивідуального стилю творчої діяльності викладачів;
-
Впровадження сучасних підходів, інноваційних освітніх технологій, передового педагогічного досвіду в навчально-виховний процес;
-
Формування та розвиток знань з педагогіки, психології та методики викладання з урахуванням інноваційних підходів;
-
Створення умов щодо становлення професійної майстерності, залучення молодих викладачів до наукової діяльності, реалізація принципів безперервності, систематичності та наступності професійної підготовки;
-
Формування умінь планування, ведення обліку та контролю навчальних досягнень студентів, діагностика і корекція навчально-виховної, науково-методичної та творчо-пошукової діяльності. Формування системи знань щодо психолого-педагогічних та організаційно-методичних засад діяльності викладачів закладів вищої та фахової передвищої освіти;
-
Систематизація знань та умінь з організації науково-дослідної роботи;
-
Формування та розвиток теоретичної бази для забезпечення дисциплін, індивідуальної та самостійної роботи здобувачів освіти;
-
Забезпечення методичної та наукової бази щодо розробки комплексів навчальних дисциплін; Вдосконалення знань та умінь щодо оцінювання навчальних досягнень студентів;
-
Розвиток умінь та навичок роботи з інформаційним середовищем в навчальній платформі дистанційного навчання Microsoft office;
-
Виховання відповідальності та творчого підходу у професійному зростанні;
-
Набуття знань та умінь у роботі з навчальною документацією;
-
Створення інноваційного освітнього простору;
-
Використання телекомунікаційних проектів в навчально-виховному процесі;
-
Психолого-педагогічні та методичні аспекти роботи з обдарованими студентами;
-
Формування національної свідомості особистості;
-
Стимулювання до партнерства та розвитку професійно-етичних якостей.
Зі самою свіжою та актуальною інформацією щодо підвищення професійної майстерності можно ознайомитися долучившись до Tелеграм каналу