В Медичному фаховому коледжі Запорізького державного медико-фармацевтичного університету 03 листопада 2023 року пройшло тренінгове заняття з організації та економіки фармації для опанування практичних навичок. Заступник директора з навчальної роботи, керівник переддипломної практики пані Наталія БРАГАР опрацювала зі здобувачами фармацевтичної освіти 3 курсу фармацевтичного відділення види звітності, структуру та терміни подання звітності аптеки. В умовах навчальної аптеки з дотриманням всіх заходів безпеки було опрацьовано програмне забезпечення, яке використовується для автоматизації обліку та звітності в аптеці (зокрема: надходження і витрата ТМЦ, облік руху грошових коштів, формування замовлень, проведення вхідного контролю якості). Студенти коледжу змогли оцінити переваги та недоліки програмного забезпечення, самостійно скласти алгоритм обліку надходження ТМЦ в аптеці (у вигляді схеми); оформити акт про встановлену розбіжність у кількості та якості при прийомі товару; провести облік роздрібного та оптового товарообороту; розглянути порядок документального оформлення витрат ТМЦ на господарські потреби, на надання першої медичної допомоги; у разі бою, псування; після закінчення термінів придатності ЛЗ; вилучення ЛЗ на аналіз в лабораторію. Особливу увагу приділено запитанням: порядку оформлення прибуткових та видаткових касових ордерів, касової книги; табеля обліку використання робочого часу; методиці нарахування співробітникам аптеки заробітної плати; утримань із заробітної плати; алгоритму проведення інвентаризації в аптеці та її документальному оформленні (зокрема: наказ, опис, зведений інвентаризаційний опис, акт результатів інвентаризації). В ході тренінгу розглянуті причини утворення недостач або надлишків ТМЦ; опрацьовано організацію бухгалтерського обліку в аптеці. Студенти навчились заповнювати товарний звіт. Правильно працювати з документами, а саме: складати накладну (прибуткову); акт приймання товару (за умови розбіжностей); вимоги-накладні структурних підрозділів аптеки, закладів охорони здоров’я; акт про списання товарів на господарські потреби, на переоцінку; товарний звіт; копії Х, Z-звітів та копії чеків; прибутковий та видатковий касові ордери; касову книгу; табель обліку використання робочого часу; розрахунково-платіжну відомість; інвентаризаційний опис; зведений опис інвентаризаційних листів; бухгалтерський баланс.